Thursday, July 5, 2012

Just my two cents

Aslmualaikum.

I know, I do understand that life is so difficult, we have to fight to be a survivor.

Dear all of you especially my friends, I'm sorry if my words hurt any of you.
Sometimes, bila kita ada backups org yg boleh tlg kita, we can easily say, kita mampu and so on. Yakin pada diri sendiri, yakin boleh, kumpul duit dan sebagainya.
Saya berusaha utk mengumpul duit utk study, dan dlm masa yg sama, saya berusaha memenuhi keperluan keluarga yg mencapai RM2000++ sebulan. segala claim kalau tidak lari pada kereta, minyak everyday, mungkin lari pada family yg memerlukan. Every month over budget. Nasib baik xsewa rumah. Rumah sendiri pun astro tidak terbayar sampai skrg. Hidup, gaji hanya utk keluarga dan agak susah utk menyimpan utk pelajaran. jika keluarga ada msalah kewangan, diri ini lah yg menjadi banker. Lalu,kalau saya yg susah, pada siapa lah saya hendak meminta tolong? Syukurla kalau ada backup teman2 rapat yg sudi membantu tp kalau boleh siapala mau pinjam2 duit kan. Mesti usahala sendiri...Pasal usaha sendiri itula saya membazirkan masa ini. AYAH? jauh sekali. Ibu? hanya surirumah. Adik2? membuat masalah mungkin iya. Bebanan terasa berat pada bahu ini namun saya fhm, ALLAH mungkin ingin memberi pengajaran. Saya cuba push diri ini utk pergi belajar, malangnya course yg saya mahu, hanya setahun sekali ditawarkan. utk buat research pula, memikirkan kepakaran yg hanya seciput ini, usahla membuat perkara yg kita tidak tau dan tidak cukup ilmu.  Benar, setiap org ada kesusahannya...dan saya berbangga ada kawan2 yg kuat semangat. Kalau pasal kuat semangat itu mungkin tidak menjadi masalah. saya cuma bermasalah dari segi kewangan. Mungkin saya kena menyimpan, namun apalah dayaku jika setiap kali menyimpan, terpaksa ambil duit juga utk keluarga? Entahla.mungkin ini hanya alasan.A Successor would not creating any excuses but, what if those are not excuses?

Ya ALLAH, please guide me...


0 comments: